torsdag 2. juli 2009

Kor


Nytt semester er godt i gang på presteskolen. Forrige semester var ganske tragisk når det gjelder koret som jeg har der hver uke. Det var så få studenter. Ofte hadde jeg bare 4-5 sangere. Av dem var to brummere (det vil si at de synger omtrent bare på en tone, og i hvert fall ikke klarer å synge en melodi rent).
Nå har vi hatt fem øvelser dette nye semesteret, og ting ser mye lysere ut. Det er en stor gjeng med nye, positive studenter (se bildet), og det ser ut som at mange av dem synger ganske bra. Selvfølgelig må jeg jobbe med helt enkle ting for det virker ikke som noen har noe særlig erfaring med å synge flerstemt. Men i går var det øyeblikk der jeg faktisk kunne høre alle fire stemmene samtidig, så jeg har godt håp om stor framgang i året som ligger foran oss. Men først reiser jeg seks uker til Norge på sommerferie!

Ingen kommentarer: