onsdag 27. januar 2010

Klassisk konsert på Bangkok Patana School


På fredag 22. januar var jeg på konsert. Ola skulle synge med koret han går i og Kari spille med orkesteret. Det var en flott konsert som varte nesten tre timer til sammen med mange solister og altså orkester og kor. Bildet over er fra siste nummer på programmet der de hadde slått sammen flere kor til et skikkelig stort et, og sang "O Fortuna" sammen med to pianoer og perkusjon. Ola hadde fått sangene på data, og brukte mye tid uka i forkant til å øve for å være best mulig forberedt. Ikke rart han sa til meg på lørdag: Mamma, du har glemt å skrive på bloggen din i dag! Nå er det altså gått enda lenger tid, men endelig klarte jeg å få satt meg ned for å skrive.

Jeg hadde med meg seks av fiolinelevene mine. Det var kjekt å se på noen av dem hvor ivrig de fulgte med. Ekstra spennende for dem var nok da orkesteret spilte. Vi var nemlig med på to øvelser i oktober, så de kjente til stykkene, og nå fikk de høre resultatet etter en god del flere øvelser.

3 kommentarer:

Ida E sa...

Hei. Klart Ola ville være med i bloggen. Det er virkelig en fin skole ungene går på, masse kultur og sport. Her er det skiføre og Kamilla skal stå på ski i gymtimen i morgen, temperaturen har steget til -10 grader så nå er det levelig igjen. -40 håper jeg at jeg aldri opplever igjen, brrrr

Solveig Meling Johannessen sa...

Hei!
Jeg synes -10 grader høres veldig kaldt ut også. Ganske stor forskjell til det som vi er vant til her med stort sett mer enn 30 grader hele tiden. Men skigåing er vel ikke vår sterke side akkurat.

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg