lørdag 13. mars 2010

Demonstrasjoner og bursdag


Det er varslet store demonstrasjoner her i Bangkok i helgen. Skolen til Kari, Knut og Ola ble holdt stengt på fredag, og alle NMS-misjonærene har fått beskjed om å holde seg hjemme.
Det var i grunnen ganske greit for meg for jeg har helt mistet stemmen.
Ikke så kjekt for Kari som har bursdag i dag.
Foreløpig skjer det svært lite. Jeg var en liten tur ut til en matbutikk i nærheten og jeg så ikke en eneste demonstrant eller politi på veien. Dere ser veien der vi bor på bildet over. Kanskje litt mindre trafikk enn en vanlig lørdag.


Kari fikk i hvert fall ferske, grove rundstykker til lunch.I bakgrunnen ser dere Phi Wang. Hun har jobbet hos oss siden vi kom til Thailand for snart 12 år siden.


Kari var forøvrig en liten tur til Jacarta forrige helg, på SEASAC-svømming. Jentene vant, og guttene fra Patana ble nummer to. Det var med mange internasjonale skoler fra sørøst-Asia.


Det er mulig å gratulere Kari med 17års-dagen på facebook for de som driver med det.( Jeg har ikke kommet så langt ennå). Men i hvert fall fortalte Kari meg at hun hadde fått over 50 hilsener der så langt i dag.
Nå fikk Kari akkurat overraskelsesbesøk av tre venninner! (Se bildet under). Så da ble bursdagsdagen reddet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulere med dagen Kari. De salte silda ligger i kjøleskapet. Dag kom ikke likevel. Godt at han kommer seg hjem i disse tider. Hils Wang og alle. Klem til bursdagsbarnet fra mormor!!

Chalom, Thanan, Anne og Be sa...

Gratulerer så masse med dagen.

Anonym sa...

Gratulerer med dagen fra oss Heggerneser i Mukdahan.

Ida E sa...

Gratulerer så mye, Kari. Håper det blir rolig i byen snart.
Hilsen Ida