fredag 23. november 2007

Konsert med Arve Tellefsen og noen andre glimt fra livet vårt

Denne uka har det vært uvanlig stille i huset for Kari og Knut har vært på leirskole. Men i går fikk vi tre gjenværende oss en fin opplevelse, nemlig konsert med Arve Tellefsen og Einar Steen-Nøkleberg. Jeg ante ingenting om konserten før en fra ambassaden ringte til Dag for en stund siden og spurte om han kunne reklamere for konserten gjennom Nordmannsforbundet. Han benyttet anledningen til å spørre om vi kunne få noen billetter til Immanuel fiolinskole, og det fikk vi. Vi tok med oss de eldste, og det var kjekt å se at de hadde veldig godt utbytte av konserten. Det ble jo også en flott opplevelse å komme på hotell med mange flott pyntete mennesker, mottakelse før konserten med mat og et glimt av flere kjendiser og kjente musikere her fra Thailand som også var invitert.

Rett som det er har vi besøk av enkeltpersoner eller grupper som ønsker å se litt av arbeidet til NMS her i Thailand. Denne måneden kom det en riktig stor gruppe, men barna i barnehagen var godt forberedt, stod nydelig oppstilt og opptredte med et par bevegelses-sanger. Jeg flte meg skikkelig stolt på barna og lærernes vegne.


Forrige søndagsmorgen Var Kari og jeg ute og sprang igjen. Det var Bangkok maraton og et skikkelig folkehav med nærmere 50000 løpere. Vi så ikke alle, for de første startet allerede kl. 02 00 på natten. Vi er jo ikke så spreke at vi sprang maraton, men Kari sprang en kvart maraton (10,5km), og jeg hadde mer enn nok med å komme meg gjennom 5km løypa. Men gøy å springe med så masse folk.


Knut sine favoritt-timer i denne måneden var noe helt annet, nemlig konsert med favorittgruppen hans, Linkin Park 11. november. De var her i Bangkok!

Samme kvelden var det en økumenisk Taize-gudstjeneste i Assumption Cathedral (som må være den største kirken her i Bangkok). Jeg var der sammen med en gjeng fra Immanuel.Lederen for Taize var der og trakk fram vennskap, overbærenhet og fred som viktige ting å huske på. Kirken var full.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så flott at fiolin-ungdommene får være med på så kjekke opplevelser. Det må jo være en kjempeoppmuntring for de til å stå på videre .Gud signe dere alle!!
klem fra mor.