tirsdag 15. september 2009

Masse liv og lyd i Immanuel på lørdagsettermiddagene!


Hver lørdag er det fiolingruppeundervisning i Immanuel. Her ser dere første gruppa som stort sett består av førsteklassinger. De har time kl.15.oo og er veldig søte, ivrige og fulle av liv. Det er jo egentlig veldig positivt.
Likevel kan det bli vel i meste laget, selv for meg noen ganger, slik som forrige lørdag.
Noe av problemet er at barna ikke går hjem når de er ferdige med spilletimen. (Noen av dem kommer allerede fra morgenen av. De elsker å leke i og rundt kirken). I tillegg er det en del av de eldre barna som spiller etterpå som har med seg småsøsken som de har ansvaret for siden foreldrene jobber. Denne dagen var det da tilsammen 19 fiolinister, 4 småsøsken, 2-3 venner. En gjeng med ca 6-7 nabobarn var også involvert i en slags krigslek mot noen av barna i kirken (og visstnok bilene utenfor). Da klokka nærmet seg 18.00 og jeg holdt på å undervise de eldste, må jeg innrømme at jeg var ganske sliten og irritert, og undervisningen ikke særlig god.
Nå har jeg gitt beskjed til kirken om at noe må skje. Det beste hadde kanskje vært om noen kunne tatt med seg de minste til en park eller liknende, så de virkelig kunne fått sprunget og lekt skikkelig. De fleste barna bor jo veldig trangt, gjerne en hel familie på et lite rom, så jeg skjønner jo at de synes det er godt å få bevegt seg litt. Ellers er det jo fint at så mange barn kommer til kirken. En god del av dem kommer også på søndagen, og er med på søndagskolen.

1 kommentar:

Ida E sa...

Hei. Det der er litt av en utfordring. Sikkert bra med barnevakter. Imponert over at du har så mye arbeid med barna, det er sikkert bra for dem.
Hilsen Ida