tirsdag 29. september 2009

Ton på opptaksprøve


Ton er en 17 år gammel gutt som har vært med på aktivitetene på Lovsangshjemmet siden det startet opp for nesten 10 år siden. Han har alltid vært veldig positiv til å være med på det meste, men de siste årene er det vel musikken han har satset mest på. Han er veldig god til å spille Djakee som er et Thai-instrument, i tillegg til fiolinen. Hans store drøm er å bli fiolinist, og nå i helgen var både Susanna og jeg med han ut til Mahidol Universitet som ligger en times kjøretur ut fra Bangkok, på opptaksprøve.
På bildet over ser dere Ton, en annen gutt han ble kjent med der ute og Susanna. På bildet under Ton og meg før fiolinprøven. Jeg fikk være med å spille piano til.

Susanna, min finske kollega, har vært fiolinlæreren hans de 2-3 siste årene. På bildet under varmer de opp med litt skalaer.

Så var han ferdig. I løpet av to dager hadde han prøve i både musikkteori, engelsk, fiolinspill, rytmer og synge melodier etter noter. Han syntes det var så gøy at han hadde lyst til å gjøre det om igjen. Nå gjenstår det bare å se om han kommer inn, og dersom han gjør det må vi finne en måte han kan få finansiert studiet på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kjekt å lese om Ton!! Håper inderlig han kommer inn!! Skal hilse fra alle i bibelgruppa. mor

Ida E sa...

Håper virkelig at han kommer inn, det blir bra for ham.
Jeg har fått jobb i Olsvik menighet i Bergen fra 1. august 2010.
Hilsen Ida