mandag 25. juni 2012

Et nytt semester tilbakelagt. Takk for innsatsen!

 Så var sommerkonserten ferdig. Som dere kan se på bildet tror jeg de aller fleste var godt fornøyd. Dessverre hadde noen allerede gått hjem da bildet ble tatt, Men det var egentlig 31 musikere i sving.
 Kjekt med publikum også. Vi har ikke vært vant til å ha noe særlig med tilhørere, men det har tatt seg betraktelig opp det siste året!
 Noen elever kom tidlig og fikk seg en ekstra øvelse før konserten
 Dette bildet er også fra øvelsen rett før konserten skal starte.
 Presten vår, Chanda Saiyotha ønsker velkommen.
 Etter at Fai og Ice hadde spilt 1.sats fra Bach sin konsert for to fioliner i D-moll, var det strykeorkester.
 Publikum ser ut til å like det de hører.
 Etter hvert fikk også de minste være med å spille.
 Boom imponerte mange med å spille Vivaldi på bratsj utenat.
 Disse tre spilte menuett i G.dur av Beethoven.
 Disse to små har vært blant de ivrigste det siste året, og fikk også spille "solo".
 Ice og Fai spilte også Vivaldi.
 Til slutt var det orkester igjen. To sanger av Elvis og Pachelbels Canon.

 Full konsentrasjon på Canon!
 Ferdig!. Takk for innsatsen alle sammen. Veldig kjekt når alle gjør sitt beste sammen.
 Jeg fikk nydelige blomster av min finske kollega, Lilja.
 Slitne etter konserten, men Dag klarte likevel å trylle fram en deilig biff-middag for å feire 22 års bryllupsdag. Det er utrolig sjelden vi i det hele tatt treffes på denne dagen. Som regel er jeg på vei til Norge på denne tiden.
 Dagen etter konserten feiret vi med iskake og premieutdeling i kirken.
 Denne lille gutten vant premien for å ha kommet flest ganger på fiolinspilling siste halve året, 69 ganger!!

Til slutt et bilde fra tirsdag 19. juni. Da hadde jeg med meg 12 elever til Bangkok Patana School. Der var vi med og spilte på konsert i den store flotte konsertsalen de har der. Veldig gøy det også. Men nå ser jeg fram til sommerferie i Norge. I august er jeg forhåpentligvis tilbake godt uthvilt og klar for et nytt, ennå ukjent kapittel for Immanuel Musikkskole.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastisk! Jeg var så spendt på denne konserten. Gud gir dere krefter og pågangslyst. Nå håper jeg dere kan få slappe av godt i ferien. God tur!! Velkommen hjem!! mor

Ida E sa...

Dere får til mye. Kjekt å treffedere i sommer. Skulle gjerne truffet de smårollingene igjen. Utrolig at Boom allerede kan opptre på bratsjen, husker han kastet seg over den da du kjøpte den, du må hilse ham å si at jeg er imponert. Mvh Ida