mandag 14. januar 2008

Thailand kledd i svart.


Da jeg var på jobb i Immanuel-kirken for noen dager siden, nevnte presten for meg at jeg kanskje burde kjøpe meg en svart bluse. Jeg som nesten ikke hadde kommet meg ut av feriestemning ennå, og hadde mer enn nok med å konsentrere meg om fiolinelevene mine i tillegg til familien, hadde ikke lagt merke til at nesten hele Bangkoks befolkning gikk rundt i svarte klær. Det er selvfølgelig fordi kongens storesøster, Galyani 84 år gammel, døde 2.januar. Hele landet er i landesorg 15 dager. Ganske stor kontrast til desember da veldig mange gikk i gult og rosa.

Ellers har Kari, Knut og Ola unnagjort en uke på skolen etter ferien. Ola var lykkelig for å bli invitert i bursdag i helgen, Knut spiller ganske mye rugby for tiden, men kom for første gang også med på laget som skal representere skolen 27. januar i BISAC-svømming (årlig mesterskap mellom de internasjonale skolene her i byen).
Etter ferien satt de i gang med knallhard oppkjøring på svømmingen. Kari fikk med seg det meste i forrige uke, og er skikkelig støl og sliten. I dag la hun seg rett ut på gulvet her etter å ha svømt 9km fordelt på en morgen og en ettermiddagsøkt. Hun holder også på med prøveeksamen i matematikk. Ganske kompliseret. Jeg forstår ingen ting av det de holder på med.
Dag har vært noen dager i Mukdahan, men kom hjem lørdag kveld. I går var vi på koselig middagsbesøk hos familien Hallen, og fikk også stukket innom for å hilse på Gabriel (2 uker gammel) som er siste tilskudd til familien Hatleskog/Hustrulid). Han var skikkelig skjønn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Godt nytt år! Vi er samlet alle mann alle i Sandane; bestefar, mormor er her!! I dag har vi støpt sålen på vårt digre palass. Nå må vi bestemme oss for farge på huset. Sibirsk lerk er det hotteste tipset per i dag.


hilsen arne