søndag 30. mars 2008

Sommeravslutninger og fiolininnspurt!

Som jeg skrev i forrige blogg har det vært veldig travelt i det siste. Masse sommeravslutninger og med det diverse fiolinopptredender. Det begynte med avslutnings-gudstjeneste og pianoeksamen på presteskolen og også avlutnings-sermoni for de eldste på daghjemmet i Immanuel i påskeuka, og endte med "stor" fiolinkonsert i dag. Her kommer noen bilder fra de to forrige ukene:

Barna i avslutningsklassen på DN holder stolt vitnemålene sine for fullført barnehage!


Alle barna som går ut barnehagen i Immanuel har fått minst et år fiolinundervisning, og alle fikk opptre siste dagen.


Kjenner dere igjen denne jenta? Det var hun som ikke fikk ta med seg fiolinen hjem for å øve. Men hun fikk lov etterhvert, og hun har vært kjempeivrig og positiv hele året. Håper hun fortsetter.


1. påskedag spilte de eldste. Kjekt å spille firstemte koralsatser. Men selvfølgelig en god del jobb med å skrive ut stemmer og øve inn cellostemmen med Em som bare spiller cello et par ganger i året.


Her har jeg en gruppe med barn hjemme for å øve på orkesterstykker. En av tingene som er bra når thaiskolene har ferie, er at jeg kan ta med barn til orkestrene på Patana internasjonale skole. Veldig god trening for å bli bedre i å lese noter. Vi fikk tid til å besøke strykegruppen på primaryschool(som Ola er med i) to ganger før også de tar seg en liten ferie. Siste gangen som var forrige torsdag hadde jeg med meg 11 barn fra 7-12 år, og vi utgjorde halve orkesteret!


Så til slutt noen bilder fra konserten i dag:

Utgangspunktet for konserten var sommeravslutning for lørdagsgruppen. Denne gruppen har hatt ti øvelser siden januar, og det har vært veldig godt å ha noen av de de eldste elevene mine med som hjelpelærere siden det stort sett er mer enn ti barn som kommer hver gang.


Her har vi en liten premieutdeling for de barna som har kommet flest ganger på øvelse. Lille Muk stakk av med den største premien. Hun har klart å fått med seg 20 spilletimer siden nyttår inkludert både individuelle timer og gruppetimer.


Susanna leder gruppen for de eldste barna. Jeg er bare med som deltaker for det meste på fiolin, men i dag spilte jeg piano.


Og her spiller jeg cello! Siden vi hadde øvd så mye på orkesterstykkene, benyttet vi anledningen til å spille det ene stykket "Ode to Joy" på konserten i dag. De eldste og Susanna hjalp til og resultatat ble slettes ikke så verst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det er s� fantastisk � se disse bildene,synes nesten jeg h�rer musikken helt til Norge. Firstemte koraler,da!!Ubegripelig hva du f�r til,kan jo skj�nne litt av grunnen til KULTURPRISEN vi leste om i Misjonstidene.Lykke til videre alle sammen.Guds velsignelse.

Anonym sa...

Kjære Solveig !

Takk for bilete og det du fortel.
Mor Kari er hos meg nett nå. Og ho fortel at de har 30 grader der nede.Her er det frost om natta. Gud signe dykk i arbeidet dykkar.De har Guds løfte om at det eer ikkje forgjeves, det de gjer for Herren.Må han rikeleg velsigna dykk alle, store og små.

Varm helsing mor og Ma.Sø.(veninden på 85).

Anonym sa...

Kjære Solveig !

Takk for bilete og det du fortel.
Mor Kari er hos meg nett nå. Og ho fortel at de har 30 grader der nede.Her er det frost om natta. Gud signe dykk i arbeidet dykkar.De har Guds løfte om at det eer ikkje forgjeves, det de gjer for Herren.Må han rikeleg velsigna dykk alle, store og små.

Varm helsing mor og Ma.Sø.(veninden på 85).