tirsdag 22. mars 2011

Fiolinleir!


Denne måneden har Immanuel musikkskoles orkester så mange store opptredener som vi måtte forberede oss til, så da tenkte jeg: "Hvorfor ikke dra på øvelses-weekend slik vi pleide å gjøre i gode gamle dager da jeg var kordirigent?"
Nå ble det litt lengre enn bare en weekend, nemlig tre overnattinger, 10-13. mars. Dag hjalp meg å få leid et hus i Jomtien, fire store soverom, tilgang til svømmebasseng og gåavstand til stranden.

Jeg hadde med meg 11 barn/ungdom, 11-19 år gamle. Det var så kjekt å se hvordan de gledet seg til turen, og hvordan de frydet seg over alt de opplevde. Øvingsinnsatsen var også på topp. Vi fikk øvd masse. Ton som er ferdig med første år på universitetet der han studerer musikk/fiolin hjalp godt til med undervisningen.




Bare et bevis på at jeg også gjorde nytte for meg. Det ble faktisk ganske travelt, men mest av alt gøy og givende.


Her er de tre yngste i farta.



Her har vi et lite avbrekk fra øvingen. Barna koste seg på stranden, men ennå mer populært var svømmebassenget!

Flere trente seg på å flyte og å svømme.


De største hadde ansvaret for å lage mat hver sin gang. Ton skulle lage middagen første dagen, og her er vi på markedet og kjøper inn det som trenges.

Her er Em og Phueng i sving. Jeg ble imponert over hvor godt alt smakte. Men det passet meg også bra at de hadde bestemt seg for å ha vestlig mat til frokost.


Her kommer noen flere bilder fra leiren. Barna lånte kameraet mitt hele tiden og tok mange flotte bilder, synes jeg.















Dette var huset vi bodde i.



På søndagen hadde vi en liten konsert på Sjømannskirken etter gudstjenesten/kirkekaffien. Folk virket veldig fornøyde med konserten, og det ble tatt opp et ekstra offer til musikkskolen. Faktisk så kom det inn så mye at vi fikk dekket inn det meste av utgiftene til leiren!












2 kommentarer:

Mildred sa...

Så gøy å lese, Solveig!
Du er jammen flink! Og det ser ut på bildene som ungdommene har hatt det topp!

Anonym sa...

Så flott at sjømannsmisj. kunne være med å hjelpe fiolinskolen!! Fryder meg over disse skjønne ungdommene som friskt og herlig får være med å bygge opp sitt eget land -- opp fra slummen -opp til et liv og håp som gir evige verdier. Gud signe arbeidet!! mor i Vats