fredag 5. februar 2010

Sportsdag på Patana!


I secondary school på Patana er alle elever og lærere fordelt på forskjellige hus, litt sånn som i Harry Potter-bøkene. Før var alltid alle i samme familie i samme hus, men dette året valgte de et nytt system der alle i en klasse er i samme huset. Husene har navn etter forskjellige øyer her i Thailand. Kari og Knut representerer øya Lanta og har gule gymdrakter. Men nå har vi plutselig fått en grønn konkurrent i familien, nemlig Ola. Han hører til øya Chang, elefantøya, og har hittil i år gjort en langt bedre innsats for å skaffe huset sitt poeng enn sine eldre søsken, blant annet gjennom gjenvinning av søppel.
Jeg må innrømme at jeg stokk litt da Ola kom hjem og sa at han hadde meldt seg opp til å kaste kule for huset sitt på sportsdagen. Ola er ikke kjent for å være veldig ivrig på sport, så jeg var litt engstelig for at han skulle komme til kort i konkurranse med de andre 7. klassingene.


Men her på bildet ser dere hvordan han forberedte seg. Han sa at han begynte veldig dårlig på første prøvekastet, men han tenkte, og brukte nok både ting han har lært fra både fysikk-, gym- og taekwondo-timer for å forbedre seg.

Og i siste kast kastet han lengst av alle, og kom hjem med gullmedalje!
Kari pleier å være fast deltaker på de lengste løpdistansene, og når jeg spurte hvordan det gikk, bekreftet hun at hun hadde vunnet 300- og 800- meteren. Men da jeg gikk inn på skolesiden for å finne bilder fra dagen ble jeg overrasket da jeg fant dette bildet:

De har omtrent ingenting friidrett på Patana utenom noen perioder i gymtimene, så nivået er vel så som så. Men tøft å hive seg utpå. Kari fikk faktisk en tredjeplass for kastingen, så det ble noen poeng for Lanta.

Ingen kommentarer: