torsdag 18. februar 2010

"Vinterferie"


Kari, Knut og Ola har fri en uke fra skolen. Det er jo ikke akkurat vinterferie med steikende sol og over 30 grader, så aktivitetene blir deretter.
Kari er på dykking sammen med en skolevenninne og familien hennes.
Knut har hatt masse venner på besøk. Det går på dataspill, skating, og noen turer ut til Wakeparken har det blitt. Der ute er det noen veldig gode europeere for tiden, så det er mulig å se masse flotte triks og få gode råd.
Men i dag tok jeg meg fri og kjørte han til en annen wakeboard-plass enda litt lenger ut på landet hvor de bruker båt. Det koster ganske mye, så jeg er glad det er kabelen han holder seg til til vanlig.

Det blir fort en del småskader i den sporten Knut holder på med. I høst var han lenge plaget med vondt i ryggen etter et fall, og rett før juleferien skadet han øret (og måtte holde seg unna vann i seks uker). Nå klager han litt på ankelen, men får håpe det går fort over.

Men i dag fikk han altså prøve å stå bak båt. Der var han sammen med to av Thailands og Asias beste wakeboardere, Aye og Bomb. Jeg fikk også være med ut i båten.


Ola har brukt en del av ferien til å bygge, lime sammen og male små figurer. "Warhammer" er den nye hobbyen. I tillegg til å bygges kan figurene også brukes til å spille med. På skolen har de faktisk en egen ettermiddagsaktivitet hvor de driver med dette, og Ola har lyst å begynne. Må innrømme at jeg foretrekker koret som han er med i nå, men vet ikke hvor mye jeg bør styre ham. Vi får se hva det ender opp med etter påske.

Dag og jeg har ikke ferie, men derimot masse å gjøre i jobben, som vanlig. I går var det felles askeonsdags-gudstjeneste + innvielse av kirken i soi 50 som har blitt pusset opp.
På tirsdag kommer to norske musikere og skal ha konsert i Home of Praise. Fiolingruppen vår skal også delta. Det blir spennende.

Ingen kommentarer: