tirsdag 27. april 2010

Fine bilder tatt av Nampueng


Nam Phueng Manisan er en jente på snart 18 år som har vært ivrig med på aktiviteter på HOP og i Immanuel menighet de siste åtte årene. Hun var den minste i thaimusikk/danse- gruppa vi hadde med til Norge i 2002, og har også vært en av de ivrigste fiolinelevene mine opp igjennom årene. Hun har tre yngre søsken og en mor og far som jobber lange lager med veldig lav lønn. Hele familien bor i et bitte lite hus/skur i nærheten av Lovsangshjemmet.


For ett år siden skrev jeg om henne, siden jeg ikke hadde sett henne på en god stund. Hun hadde fått seg jobb på et handlesenter og jobbet tolv timer hver dag i ferien. Jeg spurte henne om det var noe spesielt hun sparte til, og det var det. Etter to måneders jobbing hadde hun spart nok penger til å kjøpe seg mobiltelefon. Det siste året har hun også jobbet i helger og ferier, og nå sparer hun til datamaskin. Datamaskiner her koster vel ca. like mye som i Norge, men her er timelønnen ca. 4 kroner, så hun må være tålmodig for å få nok penger.
Men i hvert fall, det var veldig hyggelig at hun tok seg fri for å være med på leiren i forrige uke. Der lånte hun fotoapparatet mitt en del, og tok noen flotte bilder som dere kan se her. Også noen av bildene fra det forrige blogginnlegget mitt er tatt av Nam Phueng.
















Nå har Nam Phueng ett år igjen på videregående skole. Lurer på hva hun vil gjøre etterpå?

1 kommentar:

Ida E sa...

Hun kan absolutt prøve seg som fotograf, fine bilder.